Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Tunnus: Salasana:

Kirjoittaja Aihe: Rotta keskustelu.  (Luettu 6468 kertaa)

Manna

• R.I.P. Mila (ja Siri)
Vs: Rotta keskustelu.
« Vastaus #15 : 05.02.2010, 18:00 »

eijuu: Joo, sama tyyppi olen. Hei, vähänkös olisi kivaa nähdä ne. :D Pistän vaikka yksityisviestiä siulle. :)

Meidän rottaparat joutuu nyt olemaan aika paljon häkissä, kun meillä on kissa hoidossa. Jouduin laittamaan kanit samaan huoneeseen, eikä rottia voi sen takia pitää hetkeäkään vapaana ilman vahtimista, koska nuo ilkimykset kiusaa pupuja... Menevät kanihäkille tuijottamaan ja jos kani erehtyy tulemaan lähemmäs, niin rotta näykkäisee. Eemeli-kani alkoi olla jo vähän vainoharhanen niiden takia ja hyökkäili takaisin. Että semmoisia pikku kullannuppuja meillä. ::)
Kirjattu
Pupujen korvia.

eijuu

• Kotona viisi rottapoikaa
« Vastaus #16 : 09.02.2010, 12:03 »

Manna, joo laitapa yksäriä. Nyt tulevana vkloppuna olisi ainakin ruhtinaallisesti aikaa, kun jään vkloppu-leskeksi :D

Kissat on kyllä niin hankalia olentoja! Koirien kanssa pienemmät otukset saa olla paljon rauhallisemmin mielin, ainakin noin keskimäärin. No toki jotkut kissatkin tottuvat, etenkin jos ovat kakarasta asti olleet jyrsijätaloudessa. Meidän talouteen tuli parisuhteen myötä kissavanhus, joka ei varmasti ollut elämässään nähnyt yhtään lemmikkijyrsijää ennen viime kesää, kun uudet rotat tulivat. Rotat ja hamsteri ovatkin eri huoneessa, mutta ovi sinne on auki aina paitsi silloin, kun ei olla kotona ja öisin. Ihmeen hyvin kissa on oppinut, että ei tarvi mennä tunkemaan naamaa ihan häkkiin kiinni. Joskus se kyllä makoilee reilun metrin päässä häkistä, häntäänsä viskoen. Että mieli tekisi mennä lähemmäs :D Tulee kuitenkin pois heti kun kutsuu. Mitään sen suurempaa riskiä en kuitenkaan ota. Rotat pysyvät visusti häkissä aina, jos huoneen ovi on auki. En ota rottia edes syliini, mikäli kissalla on pääsy huoneeseen. Hankalinta tämä järjestely on varmaan ollut mulle, kun olen tottunut siihen, että rotat saavat painaa pitkin kämppää huoneesta toiseen :)

Aikanaan kun asuin vuoden yksiössä ja taloudessa oli vielä kani niin päällystin kanin häkin tiheämmällä verkolla, etteivät rottakakarat päässeet kanin häkkiin. Eivät rotat kanista välittäneet, mutta kanirouvasta en olisi pistänyt päätäni pantiksi, jos olisi päässyt rottiin käsiksi. Eivät siis ulkoilleet samaan aikaan. Kanirouva ei oikein diggaillut edes, jos satuin rottahäkin (joka oli lattialla) läpi rapsuttelemaan rottia vaan paukutti lattiaa ja hyppäsi siihen väliin. Kanit ovat toki maailman keskipisteitä ainakin noin omasta mielestään :D
Kirjattu

Nennn-

« Vastaus #17 : 11.02.2010, 20:36 »

Näyttelyihin oon näiden neitosten kans tulossa! :) Siis Heidin kasvatteja ovat. :D Muistat kai Gari, Graffiti ja Gabri, nykyään tuttavallisemmin Tinki, Vinki ja Pinki. :)
Kirjattu

Luimija

« Vastaus #18 : 12.02.2010, 06:11 »

Pakko ilmoittautua tähän osioon, kun noita siimahäntiä löytyy talosta kuviottomasta variegatediin ja kaikkea vänskää siltä väliltä, löytyypä noita siamese russian blue point leidi ja black eyed siamese chocolate point herraki.:)

Vielä tämä kasvatus painottuu kuviottomaan mustaan, mutta tuleehan noita muitaki välillä. Suunnitelmisa ois vielä se ihan puhdas variegated pentuekki teettää jos niikseen on. Aika näyttää mihin mennään.:)

Noita värejä rottalasa onki kirjava sakki, luettelen nyt vain kotona olevat: black, blue, caramel, cream, pew, mink, agouti ja sit noi pointilliset... Olikohan siinä kaikki...
Molemmisa turkkimuunnoksisa. Varsinki hassulaukkiset variegatedit on nyt kehittäny pienimuotosen "invaasion" populaan ja onneksi pesäsä piippaa nyt viikon vanhoja kokomustia lapsosia vähän tasapainottaan. 

Heidi A

• OSJH:n hallitus
    • Heirin rottala
« Vastaus #19 : 12.02.2010, 11:38 »

Näyttelyihin oon näiden neitosten kans tulossa! :) Siis Heidin kasvatteja ovat. :D Muistat kai Gari, Graffiti ja Gabri, nykyään tuttavallisemmin Tinki, Vinki ja Pinki. :)
Jeejee, muistanpa hyvinkin :)

Nennn-

« Vastaus #20 : 16.02.2010, 00:19 »

Miten kun jos oon tulos sinne näyttelyihi näiden kolmen kaa niin noita kahta kun tuomari ei välttis erota niitä toisistaa kun avat kuitenkin aika saman värisii, niin miten ne voi merkata että kumpi on kumpi :)
Kirjattu

Heidi A

• Heirin rottala
« Vastaus #21 : 17.02.2010, 08:44 »

Yleensähän sääntönä on että samanväriset eri bokseihin. Mutta mie nyt annan luvan, että merkkaa toinen rotta jotenkin (napsase karvoja pois selästä pikkusen, laita kynällä jälki häntään tms. Kunhan selvää saa.) ja kirjoita boksin päälle tuleviin numerolappuihin kummalla on se merkki, ja mikä se on.
Niin oon siis tuomarina ite :D
« Viimeksi muokattu: 17.02.2010, 08:45 kirjoittanut Minyatur »
Kirjattu

Nennn-

« Vastaus #22 : 17.02.2010, 21:47 »

Selvä. :) Koetan jotenkin nätisti ne merkata. :) Onko rotille muuten assari vai tuoko omistaja ite? Kun marsuthan kuljettelee yleensä omistaja, oli ainakin niis yksis näyttelyis. :)
Kirjattu

Freija

« Vastaus #23 : 17.02.2010, 23:54 »

^ Marsut on ainoita jotka omistaja tuo itse. Kaikki muut elukat huolehtii assari.
Kirjattu

Nennn-

« Vastaus #24 : 18.02.2010, 00:10 »

Okei. :)
Kirjattu

Nennn-

« Vastaus #25 : 26.02.2010, 20:36 »

Katselin eilen noita Maipen oprtud videoita ja siellä neivuttiin rex rotan nyppiminen. Onko se mitenkään tarvittavaa?
Kirjattu

Heidi A

• Heirin rottala
« Vastaus #26 : 26.02.2010, 21:21 »

Vain virallisiin luokkiin mentäessä.

Nennn-

« Vastaus #27 : 27.02.2010, 13:34 »

Eli mun ei tarvii murehtii siittä. :)
Kirjattu

eijuu

• Kotona viisi rottapoikaa
« Vastaus #28 : 05.03.2010, 13:07 »

Täällä pieneni tänään porukka Gabrielin siirryttyä paremmille juustomaille. Hiukan on suru puserossa, kun kaverilla ei vielä hirveästi ollut ikää vaan minkäs teet. Parempi vähän liian aikaisin kuin oottaa, että rotta kuihtuu käsiin. Lemmikissä on kuitenkin mukava asioida, vastaanotossa on mukavia ja ymmärtäväisiä naisia ja vakilääkäri saa olon paranemaan.

Veljesten kasvattajan kanssa keskusteltiin ja päädyttiin siihen, että voin suht turvallisin mielen ottaa kahdestaan jääneiden jätkien kaveriksi pari pikkuista. Korppu ja Oiva eivät kuitenkaan ole oireilleet. Niinpä matka vie parin viikon päästä Tampereelle hakemaan kaksi pikkujunnua sulostuttamaan päiviämme ja häiritsemään hyvää vauhtia ukkoontuvien äijien päivälepoja :)
Kirjattu

Manna

• R.I.P. Mila (ja Siri)
« Vastaus #29 : 09.03.2010, 14:16 »

^Voi surku, osanotot. :(
Ja onnittelut uusista pienistä. Laitathan sitten kuvia?
Kirjattu
Pupujen korvia.